De beste laadpaal
voor jouw situatie
Jouw EV makkelijker opladen?
- Nieuwste technologieën
- Digitaal te monitoren
- Zowel zakelijk als particulier
- Snelle levering
Kijk wat we voor jou kunnen betekenen!
Volledig vrijblijvend
- Samen op weg naar 100% duurzaam
Snel & goedkoop laden
Binnen een halve dag geïnstalleerd
Van advies en installatie tot lange garanties, we regelen het allemaal. We kijken samen naar jouw situatie en geven je vrijblijvend advies. Vervolgens komt de monteur binnen no-time langs en kan jij genieten van je eigen laadpaal.
Wat geldt voor jou?
Voor iedereen een oplossing
Zakelijk
Particulier
Service waar je wat aan hebt
Zo garanderen wij succes
Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Zorgeloos laden: jaar in jaar uit.
Onderhoudspakketten
Standaard
Voor altijd
Premium
Per jaar
Op zoek naar antwoorden?
Veelgestelde vragen
Er zijn verschillende voordelen voor een laadpaal bij jou thuis:
Je kunt laden wanneer je wilt
Je betaalt minder dan met publiek laden
Je laadt je auto sneller op dan een stopcontact
Je verrekent eenvoudig je kosten
Voor loadbalancing heb je het volgende nodig:
een 3-fasenaansluiting
een slimme meter die in 2014 of later geïnstalleerd is
een vrije P1-poort op je slimme meter
Dat kun je uitrekenen met een simpel rekensommetje: deel het vermogen van de accu door het vermogen van de laadpaal.
Voorbeeld
Stel dat je auto een accu heeft van 55 kWh en de laadpaal een vermogen heeft van 11 kW. Dan duurt het ongeveer 5 uur (55 kWh / 11 kW = 5 h) voordat een volledig lege accu weer helemaal is opgeladen. Je meterkast moet dan ook het vermogen hebben om 11 kW te kunnen laden. Een 1-fase meterkast kan over het algemeen tot 3,7 kW per groep leveren. Voor 11 kW laden heb je een 3-fase meterkast nodig.
Niet alleen de mogelijkheid om 1- of 3-fase te laden is belangrijk, ook het maximale laadvermogen van de onboard lader van de auto bepaalt hoe snel je kan laden. Bij een auto met een 1-fase lader ligt het maximale laadvermogen op 3,6 kW of (op of net onder) 7,4 kW, bij een 3-fase lader op 11 of 22 kW. Auto’s met een laadvermogen van 3,6 kW zijn doorgaans kleine en wat oudere elektrische auto’s, gezien het doorgaans geringe prijsverschil met een laadpaal die 7,4 kW kan leveren is het aan te raden hier voor te kiezen.
Bij een 1-fase aansluiting is een meterkast middels één aansluiting van 230 volt op het elektriciteitsnet aangesloten, terwijl een meterkast bij een 3-fase aansluiting middels 3 zogenaamde fasedraden van elk 230 volt op het elektriciteitsnetwerk is aangesloten. Door deze 3-fasedraden kan een 3-fase aansluiting een hoger vermogen leveren. Niet alleen de laadpaal moet geschikt zijn voor 3-fase laden, de auto moet er ook mee overweg kunnen.